Varukorg

Varukorg

0 produkt(er) - 0 kr
Kategorier Information Sök Varukorg

Försäljningsvillkor MaxPuls AB

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Betalningsalternativ

  • Kortbetalning
  • Kortbetalning

    Vi samarbetar med Nets gällande kortbetalningar. Vid betalning länkas du vidare till Nets hemsida där all kommunikation är krypterad för att ge säkra betalningar.

    Nets uppfyller kraven för PCI-DSS. För mer information, se Nets hemsida: http://www.nets.eu/se-sv/Pages/default.aspx

    Betalningen kan genomföras med med VISA eller MASTERCARD.

    Kostnad för kortbetalning är 0 kr

  • Faktura
  • Faktura för privatpersoner
    Vi samarbetar med Ecster (Kreditgivare Handelsbanken Finans AB) gällande fakturering. Betalningsvillkor är 14 dagar.

    En fakturaavgift om 29 kr tillkommer.

    Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 60 kr samt dröjsmålsränta med 24.00 % per år.

    Grundkraven för fakturaköp är:

    Du har fyllt 18 år
    Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
    Du har inga betalningsanmärkningar
    Köpesumman får inte överstiga 20 000 kr
    Även om du uppfyller grundkraven kan vi inte garantera att vi kan bevilja fakturabetalningen.

    Om du har frågor gällande fakturaköp kan du antingen kontakta MaxPuls kundtjänst (info@maxpuls.se) eller Ecster direkt.

    Kontaktuppgifter till Ecster:
    Telefon: 0771-675 700
    E-post: kundservice@ecster.se

  • Delbetalning
  • Delbetalning för privatpersoner
    Genom vårt samarbete med Ecster (Kreditgivare Handelsbanken Finans AB) du delbetala ditt köp. Du väljer själv hur stort köputrymme du vill ha (mellan 2 000-80 000 kr).

    Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Ecster. I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på.

    När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ecster en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet.

    Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.

    Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Och är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.

    Grundkraven för att ansöka om delbetalning är:

    Du har fyllt 18 år
    Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
    Du har inga betalningsanmärkningar
    Även om du uppfyller grundkraven kan vi inte garantera att vi kan bevilja delbetalningen.

    Om du har frågor gällande delbetalning kan du antingen kontakta MaxPuls kundtjänst (info@maxpuls.se) eller Ecster direkt.

    Kontaktuppgifter till Ecster:
    Telefon: 0771-675 700
    E-post: kundservice@ecster.se

  • Wasa Kredit Företagsleasing
  • Företagsleasing
    I samarbete med Wasa Kredit erbjuder vi möjlöighet för företag att leasa sin träningsutrustning.

    Vi erbjuder leasing på önskad leasingtid (24-60 månader).

    Kontakta oss om du är intresserad av leasing så återkommer vi med offert där månadskostnad och restvärde framgår.

    Faktura för företag, kommun och landsting
    Företag, kommun och landsting kan handla mot faktura.

    En sedvanlig kreditprövning utförs efter att vi har mottagit beställningen.

    Kostnad 0 kr.

Fraktfritt vid order över 500 kr

Vid ordersumma under 500 kr debiteras 69 kr i fraktkostnad. Ingen fraktkostnad debiteras vid ordersumma över 500 kr.

Vid köp för 500 kr eller mer tillkommer alltså inga kostnader.

30 dagars ångerrätt

Som konsument har du enligt DAL (lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler) rätt till 14 dagars ångerrätt från det att varan mottogs.

För att du ska känna dig extra trygg när du handlar på Maxpuls.se så erbjuder vi 30 dagars ångerrätt från det att varan mottogs.

Om du vill ångra ditt köp eller byta produkt så kan du via dina sidor registrera returärende.

Att registrera retur- / bytesärende:

  1. Logga in på dina sidor.
  2. Klicka på orderhistorik och på önskad order.
  3. Klicka på vid artikeln som du vill returnera eller byta.
  4. Fyll i returformuläret. Därefter återkommer MaxPuls kundtjänst med vidare information.

Det går även bra att använda Konsumentverkets standardformulär.

Konsumentverkets ångerblankett kan laddas ner och skrivas ut från Konsumentverkets hemsida:
http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html

Villkor för ångrat köp eller byte av vara

Som konsument har du rätt att undersöka produktens egenskaper eller funktion. Vi rekommenderar att du öppnar förpackningen försiktigt. I vissa fall är produkten inplastad (sk. blisterförpackning) i dessa fall krävs att originalförpackningen skärs upp med kniv. Tänk på att skada förpackningen i minsta möjliga mån. Returavdrag kan göras om vi anser att returnerad produkt är hanterad i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Detta bedöms från fall till fall.

Rekommendation vid emballering av retur:
Använd gärna ytter-emballage för att skydda originalförpackningen vid retur. I möjligaste mån rekommenderar vi att inte tejpa direkt på originalförpackningen.

Exempel på hur det helst inte ska se ut

Vid retur bör alltid originalförpackningen skickas tillbaka.

Återbetalning vid ångrat köp:

Återbetalning vid ångrat köp sker när vi har fått tillbaka produkten, undersökt den och godkänt returen.

Vid ångrat köp och betalning mot faktura måste alltid fakturan betalas i sin helhet innan återbetalning sker.
(Avdrag vid fakturabetalning får inte göras för returnerade varor. Återbetalning sker när returen är godkänd).


Hur går det till att returnera en produkt och vad kostar returfrakten?


Fri frakt vid byte av storlek:
Vid byte av storlek debiteras ingen returfrakt och vi står även för fraktkostnaden för storleken du vill byta till. Om du vill byta till annan produkt klassas det som ångrat köp.
Byte måste göras inom 30 dagar.


Returfrakt vid ångrat köp:
Våra produkter är indelade i fyra olika grupper
(Under fliken retur och byte på produktsidan framgår till vilken grupp produkten hör):

Mindre produkter, t.ex. kläder: Returfrakt vid ångrat köp är 80 kr
Skrymmande produkter, t.ex. hjälmar: Returfrakt vid ångrat köp är 100 kr
Större, skrymmande produkter, t.ex. inlines: Returfrakt vid ångrat köp är 150 kr
Träningsmaskiner och andra större produkter: Kontakta kundtjänst för besked om kostnad för returfrakt.

Ej uthämtat paket

Vid ej uthämtat paket debiteras returfrakt x 2.

Registrering av ångrat köp eller bytesärende

Genom att logga in på "Mitt konto" kan du registrera ångrat köp eller bytesärende. Registreringen underlättar för oss och påskyndar processen.

  1. Logga in på dina sidor.
  2. Klicka på orderhistorik och på önskad order.
  3. Klicka på vid artikeln som du vill returnera eller byta.
  4. Fyll i returformuläret. Därefter återkommer MaxPuls kundtjänst med vidare information.

Återbetalning vid retur eller reklamation

Vid retur på grund av ångrat köp återbetalar vi hela ordersumman förutsatt att konsumenten inte har gått längre än vad som krävs för att fastställa varans egenskaper eller funktion. I annat fall kan returavdrag göras. Detta bedöms från fall till fall.

Återbetalning vid ångrat köp sker när vi har fått tillbaka produkten, undersökt den och godkänt returen.

Vid retur på grund av reklamation återbetalar vi hela ordersumman.

Om du betalat varan med kort återbetalas pengarna till ditt kort. Om du betalade varan med faktura måste du meddela bank, clearingnummer och bankkonto ditt du vill att återbetalning ska ske.

Vid ångrat köp och betalning mot faktura måste alltid fakturan betalas i sin helhet innan återbetalning sker. (Avdrag vid fakturabetalning får inte göras för returnerade varor. Återbetalning sker när returen är godkänd).

Företagskunder - särskilda villkor för ångerrätt

Om du som kund representerar ett företag hanterar vi varje ärende individuellt gällande ångerrätten. Kontakta oss innan köp om du som företagskund känner dig osäker.

Reklamation

MaxPuls AB tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt villket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år. Vi följer de riktlinjer som är uppsatta av Konsumentverket och vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer om reklamationsrätten på konsumentverkets hemsida

Gör så här om du vill reklamera en produkt:

Kontakta MaxPuls kundtjänst för att beskriva felet på produkten.
Bifoga gärna bilder för att underlätta hanteringen.

Kontaktuppgifter:

MaxPuls AB
Enebymovägen 61
602 12 Norrköping

Tel. 011-12 40 03
E-post: info@maxpuls.se

Om produkten behöver returneras till oss står vi för fraktkostnaden.
I dessa fall får du en returfraktsedel villket innebär att vi står för fraktkostnaden tillbaka till oss.

Garanti

MaxPuls AB tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år. Vi följer även de riktlinjer som är uppsatta av Konsumentverket och vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation. Vid godkänd reklamation ersätts du för eventuell returfrakt om du lagt ut sådan.

18-års gräns

För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter.

Nordiska kunder

Kontakta oss vid beställning från annat land än Sverige.

Reservation

Vi reserverar oss mot felaktigheter gällande innehållet på webbsidan.

Kontakta oss gärna om du har några frågor, här är våra kontaktuppgifter

MaxPuls AB
Enebymovägen 61
602 12 Norrköping
E-Post: info@maxpuls.se
Telefon: 011-12 40 03    >>> Våra telefontider
Org.nr: 556774-2621

 

Fortsätt