Försäljningsvillkor MaxPuls AB

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Betalningsalternativ

Nets Easy

Swish / Kortbetalning / Faktura / Delbetalning Privatperson

Vi samarbetar med NETS gällande betalningslösningar till privatperson.

E-handelslösningen som vi använder är en checkout som samlar betalningsalternativen i en kassa som är lätt att använda.

För mer information, se >>Nets Easy Checkout hemsida<<

Kontaktuppgifter till Nets:
https://www.nets.eu/sv-SE/payments/contact-us/

Faktura och delbetalning i vår checkout hanteras av Riverty.

Här finns mer information om Riverty Fakturabetalning och Delbetalning:
https://www.riverty.com/sv-se/help/hjalp-sverige/

Kostnad för Swish är 0 kr
Kostnad för kortbetalning är 0 kr
Kostnad för faktura är 0 kr
Kostnad för delbetalning är 0 kr

Nets Easy Betalningsalternativ
Wasa Kredit

Företagsleasing

I samarbete med Wasa Kredit erbjuder vi möjlöighet för företag att leasa sin träningsutrustning.

Vi erbjuder leasing på önskad leasingtid (24-60 månader).

Kontakta oss om du är intresserad av leasing så återkommer vi med offert där månadskostnad och restvärde framgår.

Faktura för företag, kommun och landsting

En sedvanlig kreditprövning utförs efter att vi har mottagit beställningen.

Kostnad 0 kr.

Fraktfritt vid order över 500 kr

Vid ordersumma under 500 kr debiteras 69 kr i fraktkostnad. Ingen fraktkostnad debiteras vid ordersumma över 500 kr.

Vid köp för 500 kr eller mer tillkommer alltså inga kostnader.

30 dagars ångerrätt

Som konsument har du enligt DAL (lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler) rätt till 14 dagars ångerrätt från det att varan mottogs.

För att du ska känna dig extra trygg när du handlar på Maxpuls.se så erbjuder vi 30 dagars ångerrätt från det att varan mottogs.

Om du vill ångra ditt köp eller byta produkt så kan du via dina sidor registrera returärende.

Att registrera retur- / bytesärende:

  1. Logga in på dina sidor.
  2. Klicka på orderhistorik och på önskad order.
  3. Klicka på vid artikeln som du vill returnera eller byta.
  4. Fyll i returformuläret. Därefter återkommer MaxPuls kundtjänst med vidare information.

Det går även bra att använda Konsumentverkets standardformulär.

Konsumentverkets ångerblankett kan laddas ner och skrivas ut från >> Konsumentverkets hemsida <<

Villkor för ångrat köp eller byte av vara

Som konsument har du rätt att undersöka produktens egenskaper eller funktion. Vi rekommenderar att du öppnar förpackningen försiktigt. I vissa fall är produkten inplastad (sk. blisterförpackning) i dessa fall krävs att originalförpackningen skärs upp med kniv. Tänk på att skada förpackningen i minsta möjliga mån. Returavdrag kan göras om vi anser att returnerad produkt är hanterad i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Detta bedöms från fall till fall.

Rekommendation vid emballering av retur:
Använd gärna ytter-emballage för att skydda originalförpackningen vid retur. I möjligaste mån rekommenderar vi att inte tejpa direkt på originalförpackningen.

Exempel på hur det helst inte ska se ut

Vid retur bör alltid originalförpackningen skickas tillbaka.

Återbetalning vid ångrat köp:

Återbetalning vid ångrat köp sker när vi har fått tillbaka produkten, undersökt den och godkänt returen.

Vid ångrat köp och betalning mot faktura måste alltid fakturan betalas i sin helhet innan återbetalning sker.
(Avdrag vid fakturabetalning får inte göras för returnerade varor. Återbetalning sker när returen är godkänd).


Hur går det till att returnera en produkt och vad kostar returfrakten?


Fri frakt vid byte av storlek:
Vid byte av storlek debiteras ingen returfrakt och vi står även för fraktkostnaden för storleken du vill byta till. Om du vill byta till annan produkt klassas det som ångrat köp.
Byte måste göras inom 30 dagar.


Returfrakt vid ångrat köp:
Våra produkter är indelade i fyra olika grupper
(Under fliken retur och byte på produktsidan framgår till vilken grupp produkten hör):

Mindre produkter, t.ex. kläder: Returfrakt vid ångrat köp är 100 kr
Skrymmande produkter, t.ex. hjälmar: Returfrakt vid ångrat köp är 130 kr
Större, skrymmande produkter, t.ex. inlines: Returfrakt vid ångrat köp är 220 kr
Träningsmaskiner och andra större produkter: Kontakta kundtjänst för besked om kostnad för returfrakt.

Ej uthämtat paket

Vid ej uthämtat paket debiteras returfrakt x 2.

Registrering av ångrat köp eller bytesärende

Genom att logga in på "Mitt konto" kan du registrera ångrat köp eller bytesärende. Registreringen underlättar för oss och påskyndar processen.

  1. Logga in på dina sidor.
  2. Klicka på orderhistorik och på önskad order.
  3. Klicka på vid artikeln som du vill returnera eller byta.
  4. Fyll i returformuläret. Därefter återkommer MaxPuls kundtjänst med vidare information.

Återbetalning vid retur eller reklamation

Vid retur på grund av ångrat köp återbetalar vi hela ordersumman förutsatt att konsumenten inte har gått längre än vad som krävs för att fastställa varans egenskaper eller funktion. I annat fall kan returavdrag göras. Detta bedöms från fall till fall.

Återbetalning vid ångrat köp sker när vi har fått tillbaka produkten, undersökt den och godkänt returen.

Vid retur på grund av reklamation återbetalar vi hela ordersumman.

Om du betalat varan med kort återbetalas pengarna till ditt kort. Om du betalade varan med faktura måste du meddela bank, clearingnummer och bankkonto ditt du vill att återbetalning ska ske.

Vid ångrat köp och betalning mot faktura måste alltid fakturan betalas i sin helhet innan återbetalning sker. (Avdrag vid fakturabetalning får inte göras för returnerade varor. Återbetalning sker när returen är godkänd).

Företagskunder - särskilda villkor för ångerrätt

Om du som kund representerar ett företag hanterar vi varje ärende individuellt gällande ångerrätten. Kontakta oss innan köp om du som företagskund känner dig osäker.

Reklamation

MaxPuls AB tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt villket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år. Vi följer de riktlinjer som är uppsatta av Konsumentverket och vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer om reklamationsrätten på konsumentverkets hemsida

Gör så här om du vill reklamera en produkt:

Kontakta MaxPuls kundtjänst för att beskriva felet på produkten.
Bifoga gärna bilder för att underlätta hanteringen.

Kontaktuppgifter:

MaxPuls AB
Enebymovägen 61
602 12 Norrköping

Tel. 011-12 40 03
E-post: info@maxpuls.se

Om produkten behöver returneras till oss står vi för fraktkostnaden.
I dessa fall får du en returfraktsedel villket innebär att vi står för fraktkostnaden tillbaka till oss.

Garanti

MaxPuls AB tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år. Vi följer även de riktlinjer som är uppsatta av Konsumentverket och vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation. Vid godkänd reklamation ersätts du för eventuell returfrakt om du lagt ut sådan.

18-års gräns

För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter.

Nordiska kunder

Kontakta oss vid beställning från annat land än Sverige.

Bekräftelse av beställning

Efter beställning får du ett mail som bekräftelse på att vi har mottagit din beställning. Om du inte har mottagit mailet, kontrollera skräppposten. Kontakta oss om du inte mottagit mailet. Efter att vi har mottagit beställningen behandlar vi den manuellt och meddelar leveransstatus.

Reservation

Vi reserverar oss mot felaktigheter gällande innehållet på webbsidan. Med felaktigheter menas fel i försäljningstext, fel produktbild, slutförsäljning eller leverantörsförseningar.

Kontakta oss gärna om du har några frågor, här är våra kontaktuppgifter

MaxPuls AB
Enebymovägen 61
602 12 Norrköping
E-Post: info@maxpuls.se
Telefon: 011-12 40 03
Org.nr: 556774-2621